17 Ιαν 2011

Ο Μ. Σακελλαρίου στην "Καθημερινή"

Απόσπασμα από τη συνέντευξη του ακαδημαϊκού Μιχαήλ Σακελλαρίου στην "Καθημερινή":
«Μολονότι αισθάνομαι ότι δεν απέδωσα όλα όσα μπορούσα. Σπαταλήθηκα και το ’χω παράπονο αυτό. Μου στέρησαν χρόνο. Διότι ενώ πήρα το πτυχίο μου το 1933 και εμφανίστηκα πολύ γρήγορα μ’ ένα βιβλίο σημαντικό, δεν μπόρεσα να κάνω πανεπιστημιακή καριέρα και σπαταλήθηκα ως καθηγητής της Μέσης Εκπαίδευσης. Ετσι, επεδίωξα να εξαρτώμαι από την κρίση ανθρώπων που ήταν σε θέση να κρίνουν. Πού θα το έβρισκα αυτό; Στο εξωτερικό. Αναγνωρίστηκα εκεί και εξαρτώμουν από τις κρίσεις των ξένων συναδέλφων μου, κι όχι ανοήτων και αγραμμάτων συμπατριωτών μου. Αγαπητή μου, η αντιμετώπιση ενός νέου επιστήμονα στον τόπο μας, τότε και αργότερα και ίσως μέχρι σήμερα, είναι κυριολεκτικά βάρβαρη. Είναι τελείως διαφορετική εκεί όπου υπάρχει πραγματικά πολιτισμός και συναίσθηση καθήκοντος»

14 Ιαν 2011

Τέλος εποχής για το «Αρχαιολογία και Τέχνες»

Η αισιοδοξία μου δεν κράτησε πολύ. Προχθές ο ΔΟΛ ανακοίνωσε την αναστολή της έκδοσης του περιοδικού «Αρχαιολογία και Τέχνες».

10 Ιαν 2011

«Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels»

Καλή Χρονιά!
Εύχομαι ο νέος χρόνος να είναι γεμάτος υγεία και δημιουργικότητα για όλους μας.
Ας αρχίσουμε αισιόδοξα λοιπόν.



Πρόκειται για την έκθεση «Μακεδονία: από τις ψηφίδες στα pixels» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, η οποία διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ι.Τ.Ε στην Κρήτη και από το Μουσείο.
Η έκθεση αφορά ψηφιακές εφαρμογές σε ευρήματα και μνημεία από τη Μακεδονία. Οι διαδραστικές αυτές εφαρμογές παρουσιάζουν και αναπαριστούν ευρήματα όπως π.χ. χρυσά μακεδονικά στεφάνια και μνημεία, όπως η «Τοιχογραφία του Κυνηγιού» από τον λεγόμενο «Τάφο του Φιλίππου» στη Βεργίνα. Δεν θα περιγράψω εδώ περισσότερα, μπορεί κάποιος να βρεί στην ιστοσελίδα της έκθεσης όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, καθώς και video με τις ψηφιακές εφαρμογές.
Θα σταθώ όμως ιδιαίτερα σε δύο, που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση: από τη μία στον «Πανόπτη» με τα χρυσά μακεδονικά στεφάνια: Καταπληκτικές φωτογραφίες με υψηλή ανάλυση που αναδεικνύουν και την πιο μικρή λεπτομέρεια, με πλούσιο υλικό σχετικά με την αρχαία χρυσοχοΐα.  Από την άλλη στη «Μακρογραφία», στην αίθουσα με την «Τοιχογραφία του Κυνηγιού», όπου σύμφωνα με την είσοδο και τη θέση του παρατηρητή στην αίθουσα, ανάλογα είναι και τα επίπεδα εμφάνισης της τοιχογραφίας και των συνοδευτικών πληροφοριών.
Αν βρεθείτε στη Θεσσαλονίκη, αξίζει και με το παραπάνω να την επισκεφτείτε!

ΥΓ. Unfair: στο φυλλάδιο και στο site αναγράφονται όλοι όσοι δούλεψαν γι’ αυτήν την έκθεση, τουλάχιστον από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά του Ι.Τ.Ε. όμως κάποιοι «ξεχάστηκαν».